ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人文社会科学部(人文学部)
  2. 人文社会科学部(人文学部)-紀要論文

賢治的テクストとパラドックス : 『春と修羅 第三集』から

https://yamagata.repo.nii.ac.jp/records/1113
https://yamagata.repo.nii.ac.jp/records/1113
87d56aa2-9e32-442b-a22b-b7cd8259d187
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyouh-15-4-001to022.pdf kiyouh-15-4-001to022.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-01-08
タイトル
タイトル 賢治的テクストとパラドックス : 『春と修羅 第三集』から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中村, 三春

× 中村, 三春

中村, 三春

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4366
姓名 Nakamura, Miharu
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Today, the universal value of the art was already lost. Is the artistic literature, which can pursue the human meaning of the text, still possible in such a situation after now? It seems that the text of MIYAZAWA Kenji is a paradox, The meaning of its statement is not unilateral but polyvalent. Nevertheless, while it denied the only ideal about the true God ('hontou no kamisama'), the intention to some ideal itself lasted. It groped about the possibility of the communication by showing its impossibility, at a basis of rhetoric of incommensurable arguing. Then, isn't it possible to understand the persistent rewriting and revising of his compositions, too, as the practice of the paradox at the phase of the generation of text? For example, a completed text was to be fully erased with the eraser (”Kairosei”). A pure farming paean was reversed to the rage of ”the fearful drought” (”osorosii kanbatsu”) by the correction at the last one verse of poem (”Issakunen shigatsu kita toki wa”). Those works, which closed by themselves the road to the harmony, become an expression at form of anti-harmony, and have signification as the powerfull experiment against the traditional form. According to Theory of Beauty of T. W.Adorno, the author of this paper is discussing about lyrical texts in Haru to Shura vol.3 from the viewpoint of a paradox. 1. Text of MIYAZAWA and Paradox Giving an outline of paradox of text of MIYAZAWA, mainly on poems and juvenile novels. 2. Generation of Text and Paradox Analyzing three lyrical works of Haru to Shura vol.3 from the viewpoint of a paradox, with an explanation of peculiarity of MIYAZAWA's texts. 1) ”1022 Issakunen shigatsu kita toki wa” 2) ”1021 Wafuu wa kakoku ippai ni fuku” 3) ”1088 Mou hataraku na” 3. Montage and Paradox Arguing about the visual feature, and the methodological relationship between paradox and montage of works of MIYAZAWA.
書誌情報 山形大学紀要. 人文科学 = Bulletin of Yamagata University. Humanities

巻 15, 号 4, p. 1-22, 発行日 2005-02-15
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00243043
その他の言語のタイトル
その他のタイトル The Paradoxical Text of MIYAZAWA Kenji : on Haru to Shura vol.3
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ケンジテキ テクスト ト パラドックス : ハル ト シュラ ダイ3シュウ カラ
出版者
出版者 山形大学
出版者(ヨミ)
値 ヤマガタ ダイガク
別言語の出版者
値 Yamagata University
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 2
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-25 07:06:14.029720
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3